Wednesday, September 13, 2006

Raja Leo Menangis..

Baik. Sebagai jasa korang semua menunggu, ini dia senarai personaliti atau perangai mereka-mereka yang lahir pada bulan Julai..

Sangat seronok didampingi, Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki, Agak pendiam kecuali diransang. Ada harga dan maruah diri, Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan, Mudah dipujuk dan bercakap lurus, Sangat menjaga hati orang lain, sangat peramah, emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya, Berjiwa sentimental, jarang berdendam, mudah memaafkan tapi sukar melupakan, tidak suka benda remeh-temeh, bimbing cara fizikal dan mental, sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang, layanan yg serupa dgn semua orang, tinggi daya simpati, pemerhatian yg tajam, suka menilai org lain dgn pemerhatian, mudah dan rajin belajar, suka muhasabah diri, suka megenangkan peristiwa atau kawan lama, suka mendiamkan diri, suka duduk dirumah, suka tunggu kawan tapi tak cari kawan, tak agresif kecuali terpaksa, emah dari segi kesihatan perut, mudah gemuk kawal tak kawal diet, minta disayangi, mudah terluka hati tapi lambat pulihterlalu mengambil berat, rajin dalam membuat kerja.

Ya..raja Leo menangis !! Mengapa wahai sang raja? Mengapa dikau menangis? Why you crying my king? Why ? Sejarah menunjukkan banyak pemerintah atau leader di seluruh dunia lahir pada bulan Julai. Contoh terdekat, Julius Ceaser..lahir pada bulan Julai. ( Aku lupa tarikh sebenar. Nanti aku check kamus dewan julai aku)

Tapi mengapa menangis..Kenapa aku kata demikian, ya aku sedih, aku menangis. Kerana kebanyakan diktator dan pemerintah yang rata-ratanya lahir pada bulan Julai ini, kerajaan mereka jatuh di sebabkan oleh tangan perempuan. Jatuh sebab kelembutan perempuan. Kerajaan jatuh sebab cinta perempuan. Betul atau tidak ? Ada yang mengatakan tangan wanita mampu mengoncangkan dunia..Believe it or not ?

Tepuk dada, dada siapa yang sakit ?

P/s : ciri-ciri yang aku boldkan tu, banyak ada pada ciri2 seorang pemimpin..gemuk, tak kawal diet, pendiam dan lain2 lagi. Korang ada tak ciri2 tu ?


No comments: